Neapzodz sevi – paņem biļeti! Pašvaldības SIA “Ventspils reiss” lepojas, ka uzņēmuma autobusu vadītāji ir godprātīgi un atbildīgi, bet pasažieri – prasīgi un godīgi, jo Valsts SIA “Autotransporta direkcija” ierindojusi mūs starp 10 atbildīgākajiem pārvadātājiem.
Šķiet, ka ikvienam sabiedriskā transporta pasažierim būtu jāsaprot, ka sabiedriskais transports var kursēt tikai tad, ja ir, kas ar to brauc. Savukārt braucēju skaitu nosaka pēc pārdoto biļešu daudzuma. Valsts SIA “Autotransporta direkcija” informē, ka šobrīd aptuveni 5% no kopumā 1060 reģionālajiem autobusu maršrutiem konstatēti regulāri biļešu tirdzniecības pārkāpumi vai arī par šo tēmu saņemtas sūdzības no pasažieriem.
Maršrutos, kuros pārkāpumi konstatēti vairākkārt, pastāv risks, kastatistika par sabiedriskā transporta izmantošanas biežumu neatbilst reālajam pieprasījumam, kā rezultātā tajos varētu tikt pārskatīts reisu skaits.
Kampaņas “Neapzodz sevi – paņem biļeti!” ietvaros iedzīvotāji ir aicināti ņemt biļeti, braucot sabiedriskajā transportā, jo tas ir veids, kā parādīt, ka reiss ir vajadzīgs. Kampaņas mērķis ir veicināt iedzīvotāju līdzatbildības sajūtu, pieprasot braukšanas biļeti, par kuru pasažieris ir samaksājis, un nepieļaut biļešu tirdzniecības pārkāpumus autobusos. Nepaņemta biļete veido nekorektu statistiku par reisa vai visa maršruta pieprasījumu, kā arī pasažierim, kuram brauciena laikā nav biļetes vai tā ir neatbilstoša, var piemērot līdz 20 eiro lielu naudas sodu vai izsēdināt no autobusa.
Kontroles pasākumus pašvaldības SIA “Ventspils reiss” apkalpotajos reisos un maršrutos veikusi ne tikai ATD. Jau daudzus gadus tās regulāri veic arī uzņēmuma kontroles dienests. Tas, ka “Ventspils reiss” atzīts par vienu no 10 labākajiem, ir daudzu gadu mērķtiecīgi organizēta darba rezultāts, un apliecinājums tam, ka kontrole tomēr ir nepieciešama. Jāpiezīmē, ka kontroles dienests pārbauda ne tikai biļešu esamību, bet arī autobusu kustības grafika ievērošanu, apkalpošanas kultūru un vēl citas ar autobusa vadītāju darbu saistītas lietas.
Nesaņemot biļeti vai konstatējot citus biļešu tirdzniecības pārkāpumus, pasažieri var sazināties ar kontrolieriem visu diennakti, sūtot īsziņu vai zvanot pa tālruni 27776621 un norādot autobusa maršrutu, brauciena dienu un laiku, kā arī pieturvietu, kurā pasažieris tika uzņemts autobusā.
2018. gada 15. maijā