“Ventspils reisā”” viesojas kustības “Dažādībā ir spēks” eksperti

28. septembrī pašvaldības SIA “Ventspils reiss” klātienes vizītē apmeklēja eksperti, kuri iesaistīti pašvērtējuma anketas “Dažādībā ir spēks” izvērtēšanā.

Kustības “Dažādībā ir spēks” iniciatori ir Sabiedrības Integrācijas fonds un nodibinājums „Ventspils Augsto tehnoloģiju parks" , un tās mērķis ir veidot atpazīstamu un pozitīvu darba devēju kustību, kas par uzdevumu ikdienas darbā izvirza dažādības veicināšanu. Kustības ietvaros trešo gadu pēc kārtas Latvijas darba devējiem tika piedāvāta iespēja pieteikties pašnovērtējumam dažādības vadībā. Jāatzīmē, ka pašvērtējumā katra sniegtā atbilde  ir jāapliecina ar dokumentu vai publiski pieejamu informāciju, un  uzņēmuma darbība tajā tiek vērtēta 5 kategorijās, kurās visvairāk nepieciešama dažādības vadība - “Mūsu darbinieki”, “Mūsu principi”, “Mūsu darba vide”, “Mūsu tirgus attiecības” un “Mūsu saziņa”, aizpildīja pirmoreiz. Šīs ir arī tās jomas, kurām uzņēmums savā ikdienas darbā pievērš lielu uzmanību, katru gadu izvirzot gan mērķus, gan vērtējot to realizāciju, jo kolektīvs ir dažāds: tajā strādā dažāda vecuma, dažāda dzimuma, dažādu tautību u.c. cilvēki. Tāpat dažādi ir uzņēmuma klienti – pasažieri. Tāpēc dažādības vadība uzņēmumā ir nozīmīga, un, iesaistoties kustībā, “Ventspils reiss” apliecina savu vēlmi strādāt tā, lai sabiedriskā transporta pakalpojumi un darba vietas uzņēmumā būtu pieejamas plašai sabiedrībai.

Klātienes vizītē eksperti dodas pēc tam, kad jau iepazinušies un izvērtējuši pašvērtējuma anketu, un tās mērķis ir gūt priekšstatu par to, kā uzņēmums praktiski realizē dažādības vadību ikdienā, kā arī pārliecināties par to, kā paši darbinieki vērtē dažādību un ar to saistīto problēmu risināšanu.

Eksperti informēja, ka trīs gadu laikā, kopš uzņēmumiem tiek piedāvāts veikt pašvērtējumu, uzņēmumu skaits, kas to dara, ir ievērojami pieaudzis. Taču ne visi, kas pašvērtējumam pieteikušies, spēj anketu aizpildīt līdz galam, jo tas prasa ne tikai laiku, bet arī rūpīgu veiktus priekšdarbus, kas bieži ilgst pat vairākus gadus.

Rezumējot gan pašvērtējuma anketā sniegtā atbildes, gan tikšanās laikā dzirdēto, eksperti izteica atzinību par uzņēmumā izveidoto motivācijas sistēmu un par dažāda veida atbalsta pasākumiem darbiniekiem. Īpaši pozitīvi tika novērtēta, viņuprāt, veiksmīgā un aktīvā komunikācija interneta vidē: sociālajos tīklos un uzņēmuma mājaslapā.

Klātienes vizītes noslēgumā uzņēmuma vadība un speciālisti, kuri bija iesaistīti pašvērtējuma anketas aizpildīšanās saņēma ielūgumu uz noslēguma pasākumu, kas plānots novembra otrajā pusē.