UzņēmumsAktualitātes

Pārbaudi biļeti, neatejot no kases!

Pārbaudi biļeti, neatejot no kases!

Lai izmantotu sabiedrisko transportu, pasažieriem jāiegādājas biļete. Tas ir pasažiera pienākums, un pati biļete pēc būtības ir dokuments, kas apliecina pasažiera tiesības izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumu. Tomēr mēdz būt situācijas, kad pasažieris ar biļeti kļūst par zaķi. No tā gan iespējams izvairīties, ievērojot dažus pavisam vienkāršus piesardzības pasākumus.

Tirdzni

Tirdzniecības vietās bieži vien redzami atgādinājumi, kuros pircējus aicina saņemto naudas atlikumu un čeku pārbaudīt, neatejot no kases. Tieši tas pats būtu attiecināms arī sabiedriskā transporta biļetes iegādi. Iegādājoties biļeti, nav svarīgi – autoostas kasē, internetā, pie autobusa vadītāja – ir jāpārliecinās, ka esat iegādājies tieši to, kas jums nepieciešams, un samaksājuši tieši tik, cik jāmaksā.

Autoostas kasieres novērojušas, ka pasažieri biļešu iegādes brīdī bieži vien ir ļoti izklaidīgi un    neieklausās, ko kasiere saka, kā arī atbild uz jautājumiem, neiedziļinoties. Droši vien tas tāpēc, ka biļetes iegādes process šķiet ļoti vienkāršs. Taču vienmēr jāatceras, ka abās pusē kases lodziņam atrodas cilvēks un ka mēs esam dažādi, ar atšķirīgu uztveri un domāšanas veidu. Lūk, piemērs no dzīves, ar ko nesen nācās saskarties.

Pasažieris: “Cikos, lūdzu, ap sešiem ir autobuss uz Rīgu?”

Kasiere: ”Sešos trīsdemit!”

Pasažieris: “ Tas man der. Lūdzu, 2 biļetes uz rīdienu!”

Kasiere: “Tātad - rīt sešos trīsdesmit 2 biļetes līdz Rīgai?”

Pasažieris: ”Jā!”

Diemžēl šis gadījums beidzās kā nepatīkams pārpratums, jo pasažieris bija iecerējis braukt vakarā, kamēr kasiere saprata, ka tiek domāts rīta reiss. Šajā gadījumā pasažieris zaudēja naudu, ko bija samaksājis, jo naudas atmaksas iespējama tikai tad, ja biļeti nodod atpakaļ kasē ne vēlāk kā divas stundas līdz biļetes derīguma termiņa sākumam (MK nr.599 Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtība ). Lai no šādiem gadījumiem izvairītos, iesakām turpat pie kases rūpīgi pārbaudīt, vai tiešām izsniegta atbilstoša biļete un tieši uz to reisu, ko esat izvēlējies.

Ko obligāti vajadzētu pārbaudīt starppilsētu maršrutu autobusu biļetē: brauciena sākumpunktu un galapunktu, biļetes cenu, sabiedriskā transportlīdzekļa atiešanas laiku un datumu, norādi par braukšanas maksas atvieglojuma veidu un apmēru (ja tāda piešķirta).

Iesakām pārbaudīt biļetes arī pilsētas sabiedriskajā transportā, pievēršot uzmanību tam, kāds maršruts un kāda biļetes cena norādīta biļetē.

Atgādinām, ka pasažieriem, kuriem piešķirta 100% atlaide sabiedriskajā transportā, tāpat jābūt derīgai biļetei (tā dēvētajai nulles biļetei), kas derīga tikai uzrādot dokumentu, kas apliecina konkrētā pasažiera tiesības izmantot šo atlaidi. 

Valsts SIA “Autotransporta direkcija” informē, ka 2020. gada pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos tika veiktas vairāk nekā 1300 pārbaudes, un 95% no konstatētajiem pārkāpumiem bija saistīti ar biļešu tirdzniecību. Pašvaldības SIA “Ventspils reiss” apkalpotajos reisos pārkāpumi 2020.gada 1.pusgadā nav konstatēti.

2020. gada 18. augustā