Izvērtējot autobusa vadītāja ikdienas darbu, viens no kritērijiem ir “universālums”, tas ir, autovadītāja prasme vadīt dažādu ietilpību autobusus, kam ir liela nozīme ikdienas darba plānošanā.
Uzņēmumā pieņemts, ka vispirms prasmi vadīt dažādas ietilpības autobusus, jāparāda autobusu vadītāju Profesionālās meistarības konkursā. Tāpēc, vērtējot konkursa rezultātus, autobusu vadītāju sniegums tiek vērtēts pa grupām – mazas ietilpības, lielas ietilpības un palielinātas ietilpības autobuss, kā arī autobusa vadītājam ir tiesības startēt vairākās grupās. Pirmais solis pretim "universālumam" ir pārliecinošs braukšanas stils ar mazas ietilpības autobusu.
Sākot strādāt uzņēmumā, autobusa vadītājs parasti tiek nozīmēts darbā tādos maršrutos, kas tiek apkalpoti ar mazas ietilpības autobusu. Tas dara ne jau tāpēc, ka tiek apšaubīta autobusu vadītāju profesionalitāte, bet gan tāpēc, lai ļautu iestrādāties, saprast un apzināties savu varēšanu un apjaust atbildības lielumu. Mūsuprāt, autobusa vadītāja atbildība nosacīti pieaug, palielinot autobusa ietilpību. Ir taču atšķirība, vai pārvadā 16 vai 69 pasažierus? Un, kā liecina pieredze, daudzi autobusu vadītāji labprātāk izvēlas strādāt tikai uz mazas ietilpības autobusa, jo labi apzinās, ko paši spēj un ko ne.
Autobusu vadītāju Profesionālās meistarības konkursā mazo autobusu grupā pēdējos piecus gadus izteiktu favorītu nav, un katru gadu uzvarētājs bijis kāds cits. Arī 2018. gads nav bijis izņēmums, un starp pirmo trīs vietu ieguvējiem nav neviena no iepriekšējo gadu uzvarētājiem. No vienas puses tas ir neliels pārsteigums, bet no otras – liels gandarījums, jo tas, ka daudzi spēj uzrādīt augstus rezultātus praktiskajā braukšanā, vēlreiz apliecina mūsu autobusu vadītāju profesionalitāti.
2018. gada 3. decembrī