Trešdien, 17. aprīlī, Ventspilī viesosies Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis, kurš piedalīsies "Kurzemes biznesa foruma 2024" atklāšanā.
Kurzemes biznesa forumā ministrs uzstāsies ar prezentāciju “Mēs veidojam enerģētikas rītdienu!”, tostarp dalīsies par paveikto, kā arī par gaidāmo vēja parku projektu attīstībā, lai virzītos uz neatkarīgu energodrošību.
Dienas otrajā pusē ministrs kopā ar Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes pārstāvjiem un pašvaldības SIA “Ventspils reiss” valdes priekšsēdētāju Artūru Lieģi aplūkos pilsētas sabiedriskā transporta infrastruktūru, tostarp elektroautobusu ātrās uzlādes stacijas, kā arī dosies izbraukumā ar elektrobusu, lai izzinātu “zaļā elektroautobusa” priekšrocības un izaicinājumus, jo nereti tiek dzirdēti dažādi viedokļi par elektroauto izaicinājumiem – nobrauktā attāluma iespējām, baterijas ietilpību, uzlādes staciju pieejamību, norēķināšanas iespējām un citiem aspektiem.
Kā norāda ministrs, tieši transporta nozarei ir augsts potenciāls to zaļināt, taču vienlīdz tā saskaras ar būtiskiem izaicinājumiem. Šis sektors ir otrs lielākais emisiju avots un rada gandrīz trešo daļu no kopējām Latvijas emisijām. Turklāt Latvijā ir Eiropai neraksturīgi liels dīzeļmotoru īpatsvars – tas veido 67%. Novecojis transports tērē vairāk degvielas, tādējādi arī radot lielāku emisiju apjomu.
Plašāku informāciju par ministra reģionālo vizīti Ventspilī var lasīt šeit
Pašvaldības SIA “Ventspils reiss” projekts "Videi draudzīgs sabiedriskais transports Ventspils pilsētā" tika īstenots ar ES Kohēzijas fonda līdzfinansējumu darbības programmas Izaugsme un nodarbinātība 4.5.1. specifiskā atbalsta mērķa Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru 4.5.1.2. pasākuma Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (autobusi) ietvaros. Īstenojot šo projektu, iegādāti 14 mazas ietilpības elektroautobusi un viens lielas ietilpības hibrīdautobuss, kā arī ierīkotas elektroautobusu uzlādes stacijas.
Kaut arī hibrīdautobuss vizuāli daudz neatšķiras no pārējiem lielas ietilpības pilsētas autobusiem, tomēr tam ir modernāks aprīkojums, lielākas ērtības pasažieriem, kā arī uzlaboti tehniskie parametri. Būtiski, ka šis autobuss ir draudzīgāks videi, jo aprīkots ar duālo degvielas sistēmu (hibrīds ar elektromotoru un dīzeļmotoru). Tādējādi tiek samazināts gan kaitīgo izmešu daudzums atmosfērā, gan trokšņu un vibrācijas līmenis autobusa salonā.
Savukārt elektroautobusu ātrās elektroautobusu uzlādes stacijas ierīkotas maršruta nr. 22 gala pieturās Inženieru ielā un Celtnieku ielā, bet lēnās jeb nakts uzlādes stacija ar 14 uzlādes punktiem ierīkota uzņēmuma bāzē Robežu ielā 7. Līdzās tai izbūvēts arī elektroautobusiem paredzēts stāvlaukums.
2024. gada 17. aprīlī