Pašvaldības SIA “Ventspils reiss” apkopojis 2016. gada novembra aptaujas, ko veica tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS, rezultātus. Tie apliecina – sabiedriskā transporta jomā Ventspils pilsētā vērojama apmierinātības līmeņa paaugstināšanās – kopumā 81% respondentu ar saņemto pakalpojumu ir apmierināti.
Pētījuma dati liecina, ka 2016. gadā iedzīvotāji biežāk nekā 2015. gadā norādījuši uz situācijas uzlabošanos sabiedriskā transporta jomā. Novērtējot Ventspils Domes darbu sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanā, 81% no visiem respondentiem atzinuši, ka ir ar to apmierināti. Jāatzīmē, ka šis ir augstākais rādītājs pēdējo 4 gadu laikā. No tiem 31% ir pilnībā apmierināti ar saņemto pakalpojumu, un tas ir visaugstākais pozitīvais vērtējums laika posmā no 2003. gada. Vēl augstāks apmierinātības līmenis ir starp tiem respondentiem, kas izmanto sabiedrisko transportu - pozitīvo vērtējumu skaits šajā respondentu grupā pieaudzis no 81% 2015. gadā līdz 89% aizvadītā gala nogalē.
Šādam rezultātam ir objektīvs skaidrojums. Tā kā kapitālsabiedrība regulāri atjauno autobusu parku, šobrīd pilsētas maršrutos kursē tikai zemās grīdas autobusi, kas ir ērti un pieejami dažādām pasažieru kategorijām. Tāpēc likumsakarīgi, ka ventspilnieki to novērtējuši pozitīvi.
Lai šādu rezultātu sasniegtu, uzņēmums ieguldījis lielu darbu gan autobusu vadītāju apmācībā, gan pasažieru viedokļa izzināšanā, izmantojot gan dažādas aptaujas, gan rūpīgi analizējot visas saņemtās atsauksmes. Rezultātā tapuši vairāki priekšlikumi, kas iesniegti pasūtītājam, šajā gadījumā Ventspils pilsētas domei, un pēc apstiprināšanas ieviesti. Piemēram, 2016. gada vasarā nedēļas nogalēs tika pagarināts autobusu kursēšanas laiks, lai būtu ērtāk apmeklēt dažādus pasākumus, kas notiek pilsētā, pagarināti arī atsevišķu sezonālo reisu kursēšanas termiņi, kā arī ziemas sezonā atklāts jauns maršruts uz Akmeņdzirām.
Kopumā pēdējā gada laikā apmierinātības līmenis ir pieaudzis par 10%, un tikai 6% respondentu ar sabiedriskā transporta pakalpojumu palikuši neapmierināti. Tas nozīmē, ka tiks turpināts iesāktais darbs pasažieru vēlmju izzināšanā un izstrādāti jauni priekšlikumi situācijas uzlabošanai.
2017. gada 4. februārī