Pašvaldības SIA „Ventspils reiss” darbiniekiem bieži nākas novērot situācijas, kas apliecina – daudzi pasažieri neizprot, ka arī viņiem jāievēro daži nosacījumi un nedaudz jāorientējas Ceļu satiksmes noteikumos.
Jāatceras, ka vienīgais dokuments, kas apliecina tiesības pārvietoties sabiedriskajā transportā, ir braukšanas biļete. Tiem, kas par braucienu maksā pilnu braukšanas maksu, tas nav jaunums, bet pasažieriem, kas izmanto braukšanas maksas atlaides, no autobusa vadītāja obligāti jāsaņem tā dēvētā „nulles biļete”. Kopā ar to kontrolierim jāuzrāda dokuments, kas apliecina tiesības izmantot šīs atlaides. Arī tiem, kas iegādājas mēnešbiļetes ar atlaidēm, līdzi jābūt personu apliecinošam dokumentam.
Iepriekš minētā „nulles” biļete pienākas arī bērniem vecumā līdz trim gadiem ieskaitot. Lai nerastos konfliktsi, ja bērns ir augumā garāks, arī nepieciešams kāds dokuments, kas apliecina bērna vecumu.
Nav pamata būt neapmierinātiem, ja autobusa vadītājs lūdz uzrādīt dokumentus - tās ir ne tikai viņa tiesības, bet arī pienākums.
Apkopjot autobusu (galvenokārt „”mikriņu”), vadītāju pieredzi, noskaidrots - viena no izplatītākajām konfliktsituācijām rodas, ja nav bijis iespējams apturēt transporta līdzekli tur, kur pasažieris vēlējies.
Šāda vēlme jāpauž savlaicīgi. Ja vēlaties iekāpt, jāstāv labi pārredzamā vietā un roka jāpaceļ laikus. Savukārt, ja gribat izkāpt, vēlēšanos izsakiet skaļi un laicīgi, lai nebūtu strauji jābremzē. Jāatceras, ka autobusa vadītājam jāievēro Ceļu satiksmes noteikumi, tāpēc nevar apturēt autobusu tur, kur tas nav atļauts. Piemēram, pie jaunās poliklīnikas, kur brauktuve ir šaura, tās vidū ir drošības saliņas, tāpēc stāvošu transporta līdzekli nevar apdzīt. Diemžēl šajā Raiņa ielas posmā tuvākā iespējamā pieturvieta ir autobusu pietura „Raiņa iela”. Līdzīgi tas ir Lielajā prospektā pie krustojuma ar Mežu ielu, Inženieru ielā pie slimnīcas, uzbraucot un nobraucot no tilta, kā arī uz un zem dzelzceļa viadukta.
Maršruts Nr.22 pilsētā ir ļoti populārs. Tā galvenais uzdevums ir nodrošināt pēc iespējas ātrāku un ērtāku pārvietošanos no Inženieru ielas līdz Celtnieku ielai. Tāpēc šī maršruta autobusā biļetes cena ir augstāka nekā citos. Ja pasažieru skaits šajā maršrutā turpinās pieaugt tikpat strauji kā 2012.gada nogalē, tad automātiski palielināsies reisa ilgums, jo katra apstāšanās rada aizkavēšanos. Bieži autobusu vairākkārt apstādina nelielā posmā, piemēram, dzīvojamās mājas robežās. Jāapzinās, ka pasažieris ar savu rīcību var saīsināt reisu izpildes laikus, piemēram, netālu stāvošajiem apvienojoties.
Domājot par savu personisko komfortu, pasažieri bieži aizmirst, ka autobusā nepārvietojas vieni un sabiedriskais transports nav piemērojams katra individuālajām vajadzībām, kā arī to, ka autobusa vadītāja rīcība, izpildot novēlotu pasažiera prasību, var izraisīt avārijas situāciju.